Wednesday, December 15, 2010

Bismillahirrahmanirrahim



Assalamualaikum.. kini tibalah masa aku ingin mencuba sesuatu yang baru dalam hidupku dengan membuat blog sendiri. Tiada apa yang ingin aku penuhkan di dalam blog ini, mungkin hanya dengan sedikit pesanan dan penceritaan tentang sisa-sisa hidupku ini. 

Sebelum itu, ingin ku memperkenalkan diriku sebagai Halim. Aku bukanlah penyanyi, penyajak, artis, pensyarah @ sebagainya.. aku hanya insan biasa yang digelar sebagai pelajar. seorang yang cetek ilmu pengetahuan di dunia yang luas, dan ingin menimba ilmu untuk kegunaan di dunia dan akhirat. Aku adalah anak sulung dari 4 adik beradik, oleh sebab itu aku perlu menunjukkan tingkah laku yang baik kepada adik-adikku yang lain. Aku seorang yang sukakan pengembaraan, mengembara untuk melihat ciptaan Ilahi untuk menguatkan iman di hati. Aku juga suka bersukan untuk menyihatkan tubuh badan yang lemah ini. Aku suka bersukan dengan sukan yang bukan dari segi berkumpulan, tetapi persendirian. kerana setiap kali aku bermain dalam kumpulan aku akan selalu di marahi @ dipersendakan kerana aku tidak pandai bermain, bukan secergas seperti orang lain, sebab itu aku pilih untuk bermain permainan seperti squash dan badminton, tempat untuk aku menenangkan fikiran @ menghilangkn stress. Aku seorang yang suka senyum, bagi diriku, senyum adalah perkara yg perlu untuk membuatkan orang disekelilingku menyukaiku. aku lebih suka buat orang tersenyum dan kalau diberi peluang aku ingin menunaikan hajat seseorang.

setakat ini pengenalan untuk diriku, harap di beri tunjuk ajar @ menegur jika ada apa yang perlu diperbetulkan. terima kasih kepada sesiapa yang membaca blog ini..

No comments:

Post a Comment