Saturday, July 9, 2011

Kerana Darah

Jangan baca... kalau darah gemuruh....!!!!!

########################################################################

Kisah ini berlaku di Ampang... Kisah benar yang berlaku 2 tahun lepas (diceritakan oleh kawan baik kepada lelaki yang bernama Amir (nama samaran)...untuk dijadikan teladan bagi kita yang masih hidup.

Kawan aku ni seorang salesman kereta, bercinta dgn seorang anak jutawan di Area Bukit Antarabangsa. Malangnya, percintaan ini ditolak kerana kawan aku ini seorang salesman kereta. 

Satu malam, mereka bercadang utk melarikan diri. Selepas berjaya  melarikan diri, bapak perempuan ini sedar akan kehilangan anak perempuan kesayangan dan telah membuat laporan polis dan juga telah membuat iklan di akhbar tempatan dgn mengatakan dia akan menerima teman lelakinya itu jika dia balik ke rumah. Bila mendengar berita ini, perempuan itu balik ke rumahnya di Bukit Antarabangsa dan keluarga pihak permpuan itu pun menerima lelaki ini dengan seadanya. 

Enam bulan kemudian, mereka bercadang utk berkahwin dan persiapan utk majlis perkahwinan itu sedang disediakan. Nak dijadikkan cerita, Semasa lelaki ini pergi membeli KFC kat Ampang Point, dia kena langgar kereta di hadapan perempuan tersebut dan keesokan harinya lelaki itu pun dikebumikan. Kejadian ini amatlah meyedihkan perempuan tersebut kerana tinggal beberapa hari sahaja lagi perempuan itu hendak berkahwin dgn lelaki kesayangannya. 

Pada satu malam, ibu perempuan ini mendapat mimpi, Seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. Tapi, ibu perempuan tersebut tidak mengendahkannya. 

Malam berikutnya, Ayah perempuan tersebut pula menerima mimpi yang sama iaitu seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. akan tetapi, ayah perempuan tersebut jugak tidak megendahkannya. 

Malam ke-tiga, perempuan itu pula menerima mimpi yang sama seperti ayah dan ibunya dan diceritakan mimpi tersebut kepada kedua ibu dan ayahnya. Dalam ketakutan yang amat sangat, dia pun pergi membasuh baju itu dan macam mana kuat dia basuh pun, darah tetap ada... 

Malam keempat, dia mendapat mimpi yang serupa.. Seorang nenek tua menyuruh dia membasuh darah itu bersih2 dan jika tidak, malang akan menantinya..Bia bangun, perempuan itu pun terus menyental baju tersebut sehingga kain tersebut menjadi haus, akan tetapi, darah itu tetap ada... 

Keesokan harinya, perempuan itu terkejut apa bila pintu belakang rumahnya di ketuk bertalu2 dan munculah nenek tua tersebut dan perempuan itu pun pengsan.. Setelah terbangun dari pengsan, lalu nenek tua itu pun menguhurkan benda yang berwarna biru... Perempuan itu bertanya kepada nenek tua itu "apa ini...?" 


Ni lah Sabun Basuh Dynamo, letak kan sedikit dan kotoran akan hilang... err..yg ni adalah pakej percubaan aja, kalau nak yang besar, beli kat kedai..... 


hehehehhhhehehehh...... 

p/s: Jangan marah eden pun terkena juga.... hehhe

53 comments:

  1. cuak gak ngn citer nie...tp memg sengal..!!! haha

    ReplyDelete
  2. penulisan yg mantap.. rngkas dan padat.. mmpunyai mksd trsndri d akhr crita

    ReplyDelete
  3. adui la..berabes baca nie..ahaha..sekali..iklan sabun ah..hihi

    btw kalu sudi tlg komen nie

    http://tiefazatie.blogspot.com/2011/07/saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

    tq yaa

    ReplyDelete
  4. cess cesss! haha. apaa punyee ceritaaaa neh.

    ReplyDelete
  5. Tertipu pulak. Haha, sengal je

    ReplyDelete
  6. hahaha! Naseb baek aku tak baca tajuk.. then terus baca perenggan akhir.. Nice one!

    ReplyDelete
  7. haha.. berdebar2 bace mula2 tu.. last2, hampeh! =0

    ReplyDelete
  8. hahhahaha siot. smpai habis aku baca weh :P tertipu gua. siot punye nenek tua

    ReplyDelete
  9. wa rasa nak angkat senapang gajah tembak dahi luu sebab berjaya menipu wa. haha. gud entry bro !

    ReplyDelete
  10. kiranya nenek tua tu pun salesperson gak la.. hik3.. so, moral of the story, marilah jadi salesman ek. hik3..

    ReplyDelete
  11. arghhhhh stress nyeeeee bace cite niiii arghhhhh

    ReplyDelete
  12. hahahahah, memang nak kena cabai la hahahaha

    ReplyDelete
  13. hahaha.suspens last-last kelakar!!hahaha

    ReplyDelete
  14. hahahaa...lawak2...like lelaju!

    ReplyDelete
  15. lol hantu mak cik promoter eyh..

    ReplyDelete
  16. aaaaaaaaaaaaaa. hahaha. penat aku baca sampai habis...:P

    ReplyDelete
  17. rase nak dejet je...tapi best...thanks tuan rumah... =)

    ReplyDelete
  18. tq Halim ,eh background nak dekat2 sama :)

    ReplyDelete
  19. TERBAEK!!!!!!!!!
    penghilang tension

    ReplyDelete
  20. Jgn baca kalau darah gemuruh ? Saya gemuruh tp bace gk :P

    ReplyDelete
  21. lawak lawak....
    nasib gigi aku ori.. klu x, mahu tertanggal.. huhu

    ReplyDelete
  22. hahaha punyalah ingatkan apalah ending cerita ni, rupanya iklan sabun ..nice one :P

    ReplyDelete
  23. hahaha, promote dynamo rupanyee .
    lawak jee :P

    ReplyDelete
  24. ~la iklan rupenyer..ana kena tipu ia2 excited membacanyer..bagus la..~

    ReplyDelete
  25. follow u.. follow me bck.. thnx =)

    ReplyDelete
  26. huh.. ingatkan citer betul td.. tertipu pulak.. adoi.. ngee.. :ppp

    ReplyDelete
  27. ceh...sabo jer la. penat2 rasa cuak tauuu....hahaha

    ReplyDelete
  28. sengal,hahaha..dah semangat bca2 sekali sabun dynamo punya kes..hehe..

    ReplyDelete
  29. hatoiii~ bertabah la baca..baru ingat nak test jantung td..^^'

    hidup dynamo! hehhe~

    ReplyDelete
  30. ngek ngok toi.. cam saspen je..

    ReplyDelete
  31. ceyt ! seb bek bace bawah sekali . hahaha :]
    jmput dtg sini :http://dyanina.blogspot.com/2011/08/gambang-water-park.html

    ReplyDelete
  32. mmg cantik lah, ayat last dah terkono!

    ReplyDelete
  33. Memula cam suspen..tapi adohai..

    Good!

    ReplyDelete
  34. hahah...ingat kan apa lah tadi...huhu

    ReplyDelete
  35. hahahaha.. penat tau bace dgn penuh serious~! :D hahahahah nak pi beli dynamo jap la :P :P

    ReplyDelete
  36. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....nangis nih!nangis!khusyuk gilew aiman bacew..ingatkan tragis kesudahan ceritanya...malangnya,iklan sabun sudaaa

    ReplyDelete
  37. hahah kelakar jer, wat cuak nih.haha

    ReplyDelete
  38. agak menguji keimanan... hahhaha

    ReplyDelete